lipca 09, 2015

JAK POWIEDZIEĆ PRACODAWCY O CIĄŻY ? (3)

Ja się zastanawiałam o tym bardzo długi i nie dopiero teraz jak zaszłam w ciąże, ale i wcześniej, kiedy miałam innych pracodawców, inne umowy.
A więc może zacznijmy od tego jaka obowiązuje Nas umowa, ja tutaj będę mówiła o swoim przypadku, posiadam umowę na czas nieokreślony (więc mam teoretycznie pracę na stałe), w tej sytuacji jest o wiele lepiej, bo mam ten komfort, że nie mogę zostać zwolniona i głowa spokojna o przyszły macierzyński, czy też wychowawczy.
Jestem w drugim miesiącu ciąży i postanowiłam, że mój pracodawca to osoba, która zaraz po najbliższych musi wiedzieć o mojej sytuacji, nie miałam zamiaru tego ukrywać, a to dlatego, że:
- dziecko jest dla mnie najważniejsze,
- chroni mnie umowa na stałe,
- mam bardzo dobrego i wyrozumiałego pracodawcę,
- spędzam w pracy 8h dziennie więc w razie jakichkolwiek problemów mój szef również musi być przygotowany na moją nieobecność,
- pracodawca również musi być przygotowany na moją dłuższą nieobecność w pracy czy to od razu po porodzie, czy wcześniej, kiedy będę tego potrzebowała, aby skorzystać ze zwolnienia lekarskiego.

Wiele z kobiet kieruje się tym, że straci pracę, a ja radzę raczej w tym szczególnym okresie pomyśleć o sobie i o dziecku, Twój pracodawca musi przygotować się na to, że kiedy będziesz przechodziła gorsze poranki, jak np. mdłości, wymioty, że spóźnisz się do pracy, nie możesz tego ,,olewać" bądź odpowiedzialna za siebie, za dziecko, za pracę i bądź w porządku. Uwierz nie wyjdzie Ci to na złe, oczywiście jest ważne jakiego masz pracodawcę.

Plusy za to, że mam umowę na stałe, dzięki temu będę miała płatny macierzyński, oraz mogę skorzystać z urlopu wychowawczego do momentu, kiedy moje dzieciątko skończy 4/5 lat (nie pamiętam dokładnie).
Umowa na czas nie określony, to nie powód, aby ukrywać swoją sytuację, ponieważ również jesteś chroniona prawem, że w momencie kiedy kończy Ci się umowa np. 1 sierpnia, a jestem w ciąży, Twój pracodawca powinien przedłużyć Ci umowę do końca ciąży,  w dniu porodu dopiero Twoja umowa będzie rozwiązana.
ALE PAMIĘTAJ !
Każda sytuacja jest indywidualna, miej na tyle odwagi, żeby porozmawiać z pracodawcą. Musisz mieć komfort psychiczny i fizyczny ! TO TY jesteś najważniejsza. Nie zastanawiaj się, nie zwlekaj, to od teraz będziesz potrzebowała urlopu na żądanie być może częściej niż kiedykolwiek, urlop do lekarza i załatwianie innych spraw.

NAJWAŻNIEJSZA JESTEŚ TY I MALEŃSTWO !

Jeżeli nadal się zastanawiasz, to pamiętaj, że w Twoim ciele rośnie Twoje dzieciątko, które jest CAŁYM TWOIM ŻYCIE.

Buziaki dla Was :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz