lipca 12, 2016

,,O CIĘ FLOREK!" Poznajcie Profesora Floriana wśród zwierząt. (81)

Kolejną pozycję, którą otrzymałam od Wydawnictwa Dragon  to książka pt. ,,O Cię Florek", autorstwa Dariusza Wanat i jak zapewne czytaliście wcześniejszą recenzję książki tego Pana, jeżeli nie to możecie przeczytać tutaj i nie byłam nią do końca zachwycona, tak tą książką jestem oczarowana.

Książka podzielona jest na 8 rozdziałów:

1. Nasi najukochańsi pupile. 

Profesora nurtuje bardzo ważne pytanie, otóż dlaczego tak pies i kot nie mogę się ze sobą dogadać ?
Każde małe dziecko uczone jest - jak robi kotek ? - jak robi piesek ? zresztą sama ze swoim synkiem się tak bawię, a ma dopiero 5 miesięcy i bardzo go to bawi.
Możemy się dowiedzieć ile ważył najcięższy pies na świecie ! Wiedzieliście o tym ? Bo ja nie ! Dowiedziałam się dopiero z tej książki.




2. W chacie i w zagrodzie. 

Zwierzęta znajdujące się zazwyczaj na wsi, no proszę Was ! Znam multum dzieciaków, które zachwycają się świnką, krówką czy kurczaczkiem i wszystkie zapachy, które znajdują się na wsi wcale im nie przeszkadzają. Tylko MY dorośli wiecznie narzekamy. Dziecko patrzy oczami i widzi to co mu się podoba - nie doszukuje się - nie narzeka  :)
W tym rozdziale znajdziemy wszystkie przeurocze zwierzątka, a zadanie w którym auto każe pozbierać ptasich piórek i używając kleju uzupełnić brakujące upierzenie biednej kurki rozwaliło mnie na łopatki, kto się tego podejmie ? bo ja w ręce nie wezmę upierzenia. Być może mój syn za parę lat, będzie bardzo odważny i to zadanie zrobi - niestety na pewno sam.



3. W lesie i na łące. 
Poznajemy m.in. dzika, który marznie i trzeba uszyć mu wdzianko na zimę; bociana, ślimaka, sowę, dzięcioła  czy też przeuroczego jeżyka.  





4. Na Sawannach i w Tropikach Afrykańskich. 
Dzięki tej książce dziecko może dowiedzieć się ciekawych i mądrych informacji na niektóre gatunki zwierząt. Wspaniała sprawa ! Tutaj poznajemy lwa, hipopotama, żyrafę, małpki, nosorożca, bawoła, kameleona, wydrę, motyle, antylopy, gepardy, hieny, wielbłądy.... kurcze sporo tego. Książkę przestudiowałam bardzo dokładnie, jest rewelacyjnie opracowana, myślę, że nadaje się dla dzieci już od najmłodszych lat, które umieją rysować, a wspólnie z rodzicem chętnie spędzi czas przy zabawie i poznawaniu BARDZO ciekawych rzeczy.


5.  Azja: w pogoni za tygrysami. 
Jaki to zwierzęta żyjące wysoko w górach Chin oraz Indii. Mają bardzo długą sierść, z której są niezmiernie dumne. Wiedzieliście ? Kolejny rozdział i kolejne ciekawe informacje. Wiecie, że na początku myślałam, że w książce popełniony jest błąd, że nazwa ,,Jaki" to po prostu powinno być napisane ,,Jakie", kurcze człowiek dorosły i nie zna takich nazw, bynajmniej zupełnie ich nie pamiętam, ,,Jakie" to nazwa zwierzaka !


6.  Australia: Spotkanie z Dziobakiem
A tutaj Twoje dziecko pozna takie gatunki zwierząt, które nie występują nigdzie indziej.


7.  Puszcza Amazońska: Zwierzakowy Zawrót Głowy. 
Profesor Florian nie raz przez całą podróż był, aż blady ze strachu... och biedny profesor, może to i dobrze, że podróż się kończy, bo go jeszcze te wszystkie zwierzęta zjedzą :)

8. Ameryka Północna: czy to Grizzly mnie pogrizzli ?
Uśmiałam się jak nie wiem co, kiedy napisałam zdanie powyżej to rozdziału 7 i przewracam kartkę na kolejną stronę, po prostu uśmiałam się, Pana Profesora przeraźliwie przestraszył niedźwiedź gryzzly ! Cóż, profesor sobie kiełbaskę przy ognisku smażył i zwabił kolegę, który chciał się zaprzyjaźnić - nie nie nie z profesorem - z kiełbaską.  Uciekając szybko przed niedźwiedziem, Profesor natknął się na dwa potężne aligatory, dostał niezłego przyspieszenia..... i tak oto Pan Profesor znalazł się w swoim wygodnym i bardzo bezpiecznym fotelu.


Dobrze dobrze ! Niech odpoczywa, ja mam nadzieje, że pojawi się kolejna książką z kolejnymi zwierzakami !  
Musiałam pokrótce opisać Wam co znajduje się w rozdziałach, ponieważ książka jest fascynująca, usłana wiedzą i deszczem zabawy !
Po książce oprowadza Nas przeuroczy znawca i miłośnik wszystkiego, co żywe profesor niezwyczajny Florian Szczękoczułek, polubiłam tą postać od pierwszej kartki.
W książce zabawa polega poprzez:
- kolorowanie,
- rysowanie wg danego wzoru,
- wymyślanie nazw dla zwierzaków,
- liczenie,
- robienie kolażu,
- uzupełnianie rysunku kwiatu z prawdziwych płatków kwiatowych, liści z prawdziwych liści kwiatowych, przyklejanie plasterka marchwi - ciekawe prawda ?
- kolorowanie wg kodu, każda cyferka ma swój kolor, och jak zobaczyłam tą stronę to przypomniało mi się moje dzieciństwo, gdzie sama miałam mnóstwo jakich kolorowanek wg kodu, super !
- szukanie różnic na obrazkach.

Zachęcam do zakupu książki , mamo ! tato ! spraw by Twoje dziecko nie marnowało swojego czasu, może wykorzystać go, ucząc się i bawiąc w jednym.
Zamknęłam książkę, ale uśmiech nadal mam na buzi :)
Polecam !

2 komentarze:

  1. W ogóle nie znałam wydawnictwa, więc dzięki za pokazanie nowych możliwości. A tą pozycją mnie zaciekawiłaś. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. To wydawnictwo to chyba jakaś nowość :)
    Fajnie, że są jakieś ksiażki których nie znamy, ale z drugiej strony skąd na nie wszystkie brać : czas, kase i miejsce? :)

    OdpowiedzUsuń