grudnia 12, 2016

PODSUMOWANIE TESTOWANIA BOBOVITA PORCJA ZBÓŻ KASZKI OWOCOWE (AMBASADORKA TRND) (118)

Dzisiaj chciałabym podsumować testowanie dwóch ostatnich kaszek. Przygoda była smaczna:) ale również zaskakująca.
Zapraszam

Najpierw oczywiście przeanalizowanie opakowań.

1. Kaszka Mleczna (manna) o smaku bananowo-brzoskwiniowym.

Bez dodatku cukru
Delikatnie zbożona
Kompozycja witamin i składników mineralnych dostosowana do potrzeb niemowląt.

Składniki:
Mleko modyfikowane - 53,9%
Odmineralizowana serwatka z proszku (z mleka),
Odtłuszczone mleko w proszku,
Tłuszcz roślinny (palmowy, rzepakowy, kokosowy, słonecznikowy) - zawiera lecytynę sojową,
Węglan wapnia,
Witaminy (C, niacyna, kwas pantotenowy, E, B1, B6, A, kwas foliowy, K, D, biotyna, B12),
Dwufosforan żelazowy,
Siarczan cynku,
Siarczan miedzi,
Jodek potasu,
Mąka pszenna - 32,05%,
Płatki bananowe - 6%,
Proszek brzoskwiniowy - 0,18%
Naturalny aromat brzoskwiniowy.
Kaszka zawiera gluten. Ciemne drobiny w kaszce pochodzą ze zboża i bananów.

Sposób przygotowania:
1. Przegotuj 150ml wody i ostudź do temperatury 50 stopni C.
2. Wsyp powoli 45g kaszki BoboVita (ok. 5-6łyżek stołowych)
3. Mieszaj do uzyskania jednolitej konsystencji. Nie gotuj. Odczekaj chwilę, aż kaszka zgęstnieje. Zawsze sprawdzaj temperaturę posiłku przed podaniem.

2. Kaszka mleczna (7 zbóż wielozbożowo-jaglana pełnoziarnista) o smaku wieloowocowym.

Bez dodatku cukru
Zawiera różnorodne zboża, w tym z pełnego przemiału
Kompozycja witamin i składników mineralnych dostosowana do potrzeb niemowląt

Składniki:
Mleko modyfikowane -51,3% [odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka),
Odłtuszczone mleko w proszku,
Tłuszcz roślinny (palmowy, rzepakowy, słonecznikowy) - zawiera lecytynę sojową,
Węglan wapnia,
Witaminy (C, niacyna, kwas pantoteinowy, E, B1, B6, A, kwas foliowy, K, D, biotyna, B12),
Dwufosforan żelazowy,
Siarczancynku,
Siarczan miedzi,
Jodek potasu,
Mąka ze zboża (pełnoziarnista pszenna -25,5%, pełnoziarnista owsiana -0,8%, ryżowa -0,5%, pełnoziarnista jaglana -0,5%, pełnoziarnista jęczmienna - 0,5%, kukurydziana - 0,5%, pełnoziarnista żytnia 0,5%)
Proszek jabłkowy - 5%,
Maltodekstryna,
Płatki bananowe - 2%,
Proszek gruszkowy - 1,4%,
Proszek pomarańczowy - 0,4% 
Kaszka zawiera gluten.
Ciemne drobiny w kaszce pochodzą ze zbóż i bananów. 

MOJA OPINIA:
Podsumuję obie kaszki razem, ponieważ ich skład jest prawie identyczny, smak również radykalnie się nie różni. Nie ukrywam, że skład tych kaszek mnie przeraził, miałam wrażenie, że składniki nigdy się nie skończą. Oczywiście im więcej składników, tym produkt nie wydaje się zbyt zdrowy, jakie mam powody, aby myśleć inaczej ? nie wiem ! bo kupując dla siebie owszem na skład nie zwracam tak wielkiej uwagi, ale kupując produkty dla syna, zwracam uwagę, aby skład danej rzeczy był jak najmniejszy i jak najbardziej naturalny. Wiem, że o naturalne produkty dzisiaj trudno, ale tak jak z owsianki byłam zadowolona (możecie przeczytać tutaj ) tak niestety z pozostałych kaszek nie do końca.
Owszem są super urozmaiceniem w diecie maluszka, ale powinny być lepszego składu, zdrowsze.
Jestem zmieszana, przyznam się, że dopiero w trakcie testów tak dogłębnie zainteresowałam się składnikami. Wcześniej mojemu dziecku dawałam kaszki, bez czytania, bo biorąc do ręki kaszkę myślałam, że to wszystkie jest z super składem.
Dzisiaj będę bardziej uważna.

OBSERWACJA:
Oczywiście Olkowi jak najbardziej smakowały obie kaszki, chętnie próbował nowych smaków, wyglądu, konsystencji. Musiał posmakować, podotykać. Zjadał na jedną porcję ok. 150-180ml. - to na prawdę spora porcja jak na jeden posiłek i jak na Olka. Mnie cieszyło oko,że mój wybredny syn je chętnie. Uważam, że tego typu kaszki są urozmaiceniem w diecie dziecka, jednak z ilością na pewno nie będę przesadzała. Jakby nie było wszystkich kaszek spróbowała mama :) mi również smakowały. (ale ja to już inna bajka)


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz