stycznia 30, 2017

,,MAM ZESPÓŁ DOWNA" - Helena Kraljić / WYDAWNICTWO PIĘTKA / NOWA WSPÓŁPRACA (124)

Otaczają Nas różni ludzi, grubi - chudsi, brunetki - rude, małe - duże, są również z zespołem Downa - i bez Niego. Ale czy mamy prawo ich krytykować, oceniać czy nie daj Boże odrzucać?


Dziś jako dorosła kobieta wspominam swoje dzieciństwo, byłam  zawsze wyższa i większa od swoich koleżanek, miałam większe piersi... to spowodowało, że w którymś momencie zaczęto się ze mnie wyśmiewać, bo byłam bardziej dojrzała niż inni. Może porównanie bardzo się różni od tego czy ktoś jest chory, czy nie, czy jeździ na wózki, porusza się na kulach, ma obie ręce czy też nie, ale czy inni mieli prawo to robić? Świat stworzony jest z miliona różnorodności i to jest piękne (wg mnie). Jednak o inności bardzo rzadko rozmawiają rodzice z dziećmi, z własnych obserwacji uważam, że po prostu dziecko się śmieje, bo nie rozumie, a nie rozumie - bo niby skąd ma posiąść wiedze?
Kochani pochwalę się Wam, że podjęłam nową współpracę z Wydawnictwem Piętka, które przysłało mi książkę pt. ,,Mam zespół Downa", z ogromną przyjemnością sama wybrałam egzemplarz, który mnie interesuje i chciałabym zrecenzować + przeczytać swojemu dziecku.
Uważam, że tak ważne tematy, które są przeniesione w formę książki są bardzo dojrzałe, a i to świetny pomysł, aby z dzieckiem lżej się rozmawiało.



książka jest 
- Dużego formatu za co ogromny plus
- Gruba okładka, co jest dla mnie bardzo ważne, uważam, że ładnie nie tylko wyglądają na półce, ale łatwiej się o nie dba. 
Książka ilustrowana jest przez Panią Maję Lubi - coś pięknego. Oczywiście widać ogromny talent, ja jaki totalne beztalencie wzdycham do takich pięknych rzeczy. Kolorowa ! Duży plus !
- Treść jest bardzo lekka, zrozumiała i tak na prawdę nie ma jej dużo. 

Na pewno sięgnę po książkę, kiedy moje dziecko będzie na to gotowe, sama będę widziała, kiedy czas na nową wiedzę. Rozmowa z dzieckiem jest bardzo ważna to klucz do dobrego wychowania, by mogło wszystko zrozumieć. Nie ma głupich pytań - są głupie odpowiedzi. Dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, chcę jej coraz więcej i więcej, a to od nas zależy w jaki sposób przekażemy tą najbardziej wartościową wiedzę.

Zespół Downa to dość delikatny temat, szczególnie wśród dzieci widać tą inność, ponieważ specyficzne cechy choroby są bardzo widoczne. Najbardziej spodobało mi się w książce to, że znajdujemy słowa ,,...tak samo jak jego rówieśnicy" i oto właśnie chodzi ! to cały sukces ! że inność nie robi z nikogo gorszego, lecz wyjątkowego, dziecko tak samo lubi się bawić, rysować, śpiewać i psocić, a Zespół Downa mu w tym nie przeszkadza.

Czytając każde słowo, czuć ogromną troskę, przejęcie, miłość, ale i zmartwienie, wiadomo, że każda matka martwi się o swoje dziecko, ale my jesteśmy jak lwice, zwarte i gotowe, nawet przez łzy, jeżeli dziecko chce, nauczymy go czytać, liczyć, skakać, tańczyć, pływać, ale nie pozwolimy, by nasze pociechy czuły się gorsze.

Książka to dobry wybór, miła w czytaniu, po jej zamknięciu przytuliłam synka. 

Polecam tą pozycję każdej osobie, która chciałaby rozmawiać z dzieckiem na tematy trudne i ważne, myślę, że świetnie by się nadawała na prezent.

Strona Oficjalna Wydawnictwa Piętka - Zapraszam
Możesz kupić książkę - tutaj


2 komentarze:

  1. Już widzę, ze bardzo fajna książeczka. Porusza bardzo ważny problem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są takie książeczki i dzieci powinny je czytać :)

    OdpowiedzUsuń