,,ODSZEDŁEŚ, ALE WCIĄŻ TU JESTEŚ" - recenzja książki Sanja Pregi (141)

Podobno była wspaniałą kobietą, robiłam swetry na drutach, przytulała, a wręcz ściskała, to była moja babcia, której nie pamiętam, bo odeszła, kiedy byłam jeszcze mała. To mama mojego taty.
Podobno, kiedy babcia odeszła, przesiadywał na ławce na cmentarzu i płakał... mówią, że odszedł z tęsknoty do babci.
Nie pamiętam dziadka - taty mojego taty, bo odszedł, kiedy byłam jeszcze malutka.
Babcia i dziadek, odeszli oboje, kiedy byłam bardzo mała, nie raz rodzina ich wspomina, ale ja nie czuję tęsknoty za Nimi, ponieważ ich nigdy nie było tak na prawdę w moim życiu, niestety pamięć moja nie sięga tak daleko, nie zanotowano żadnych przeżyć z babcią i dziadkiem. Szkoda...



 Dzisiaj moja recenzja będzie dotyczyła książki, którą otrzymałam od Wydawnictwa Piętka opowiada o małej dziewczynce imieniem Tola, która opowiada w wielkim skrócie o swojej rodzinie... o każdej osobie, która czegoś ją nauczyła i dała piękne wspomnienia.
 Tola niestety nie ma wspomnień z jednym dziadkiem, który odszedł, kiedy ona była jeszcze w brzuchu u mamy. Dziewczynka wie, że babcia bardzo tęskniła za dziadkiem i była smutna, tak samo jak jej mama i reszta rodziny.
Najpiękniejszym podsumowaniem jest strona na której dziewczynka opowiada ,,Ale gdyby mojego dziadka nie było, mnie też by nie było. Mimo, że Go nie poznałam, cieszę się, że kochał babcię i moją mamę!"
Te słowa chwyciły mnie za serce, to piękne w jaki sposób ta historia jest opisana, jak pomóc nam może wytłumaczyć w przyszłości, dlaczego danej osoby nie ma.... to piękne, jak ta mała dziewczynka umie docenić i zrozumieć, że gdyby nie dziadek to nie miałaby mamy.
Jestem pod wrażeniem i pomimo tego, że książeczka jest teoretycznie skierowana do dzieci, to chwyta za serce i dorosłego.
Obie pozycje, która miałam w ostatnich dniach czytać i recenzować, na pewno długo zostaną w mojej pamięci, ponieważ są mi bliskie.
Jeszcze raz serdecznie polecam te piękne historie i problemy, które być może pomogą Twojemu dziecku zrozumieć pewne aspekty.

 


Wydawnictwu Piętka już po raz kolejny dziękuje z całego serca, że wzbogaciliście moją biblioteczkę o tak wspaniałe książki. 


 OCENA 10/10



1 komentarz:

  1. Cudna książeczka, bardzo przydatna! Ja swojej (wtedy) trzyletniej córce musiałam tłumaczyć co się stało z moim dziadkiem :(

    OdpowiedzUsuń