lipca 18, 2017

MODA, KTÓRA MNIE FASCYNUJE. 1939-1950

Moja fascynacja tym co najpiękniejsze zaczęła się niedawno, chyba wreszcie odnalazłam to jaka po części jestem. Każda kobieta chce wyglądać pięknie i każda kobieta tak wygląda to zależy od osobowości i oczywiście gustu. Ja nie idę tym co jest ,,na czasie". Ubieram się w to co mi się podoba. I tak właśnie było od zawsze, chociaż lekka mania ubierania zaczęła się od momentu, kiedy zaczęłam szperać w ,,szmateksach", tam odnajduje perełki, które ubóstwiam. Dlaczego podoba mi się wojenna moda ?Ponieważ kobiety nosiły przepiękne sukienki, odcinane w talii, zakryte piersi, sukienki do kolan, podkreślające talię i piękne, kobiece kształty. Stroje kąpielowe zakrywały to co powinny, miały na celu wygodne kąpiele wodne. Fryzury, lekko podkręcone włosy bądź upięte w boczne koki. To wszystko było wyjątkowe, a kobiety były piękne.



Wiadomo moda idzie do przodu, ale czy zmieniła się na lepsze ?
Stroje kąpielowe, które czasami nawet połowy nie zakrywają. Spódniczki, które nie pokazują kobiecości, ale dają miano ,,panny lekkich obyczajów" To zdecydowanie nie dla mnie. 
Ja np. leginsy uwielbiam, ale ubieram je do tuniki, nie pokazuję pośladów, staram się, aby wszystko miało swój ,,apetyczny wygląd". Uwielbiam spięte włosy i paznokcie koloru czerwonego bądź bordowego. 
Każda kobieta jest piękna, która czuje się dobrze w tym jak wygląda. Nie oceniam, bo nie mam do tego prawa, bo być może to jak ja się ubieram nie podoba się komuś. 
Ja sukienki uwielbiam. Często też nosze długie spódnice. 
Chciałabym się przenieść chociaż na chwilę w te odległe lata. 
Kiedyś wszystko było ładniejsze. Piękno w swojej prostocie jest wyjątkowe.
Dzisiaj jest przepych we wszystkim, dla mnie to za dużo. Zaczęłam również żyć w totalnym minimalizmie, otaczać się w mniejszej ilości rzeczy, które do życia zupełnie nie są mi potrzebne... i wiecie ? dobrze mi z tym. 
Och a muzyka ? Marzy mi się gramofon,a w nim brzmienie Benne-go Goodman-a albo Bing-ego Crosby. 
Życie jest takie piękne, mamy tak wiele możliwości.





1 komentarz:

  1. Faktycznie w tym okresie sukienki dla kobiet były jednymi z piękniejszych :)

    OdpowiedzUsuń