JAK DBAM O ZĘBY MOJEGO SYNA - WYBÓR PRODUKTÓW.


Zęby są wizytówką człowieka !
Dla niektórych ważne są włosy, czyste - zadbane paznokcie, ubiór... dla mnie bardzo ważne również są zęby. Sama niestety od kilku lat zmagam się z problemem osuwania dziąseł - paradontozą.
Od najmłodszych lat pamiętam jak w szkole podstawowej jeszcze na NFZ i jeszcze w gabinecie w placówce leczyłam na przerwach zęby, chodziłam dumna z siebie i z cudownymi zdrowymi zębami.
Zęby badam regularnie. W ciąży również już na samym początku byłam w gabinecie, już wkrótce się znowu wybieram. Dbam całe życie, może z większym naciskiem na niestety słabe zdrowie moich zębów.
Dlatego też dbam od samego początku o zęby / dziąsła mojego syna, bo wiem, że ból zęby jest jednym z najgorszych bóli.


Na początku, kiedy syn był przed wyrżnięciem pierwszych zębów,
- dbałam o jego dziąsła specjalnymi paskami baby-brush,
- wbrew temu co mówią inni, dawałam małemu również wodę, aby mógł przepłukać jedyny pokarm jaki dostawał mleko.
Niestety osadzanie się resztek mleka nie wypływa dobrze na zdrowie przyszłych zębów, dlatego warto już od samego początku dbać o zdrowie naszego dziecka.
Próchnica jest chorobą przenośną i na prawdę nie ma żartów z jej konsekwencją.
Aktualnie pomagam myć zęby dziecku normalnie szczoteczką z pastą.
Najpierw robię to sama dokładnie myjąc wszystkie zęby, a potem wręczam szczoteczkę, aby sam powielał moje zachowania i wychodzi mu to całkiem dobrze.
Jaką pastę najlepiej wybrać ?
Ja odradzałabym te wszystkie słodkie ! które dzieci po prostu jedzą. Pasta do zębów powinna być zdecydowanie o delikatnym smaku mięty, bo wiadomo, że maluchy są po prostu za małe na smak mięty taką jaką my posiadamy.
Ja polecam pastę Elmex, która jest z aminofluorkiem od 1 ząbka do 6 lat i na szczoteczkę wystarczy nałożyć ilość pasty odzwierciedlająca ziarenko grochu.

Jaka szczoteczka jako pierwsza nada się dla dziecka ?
My wybraliśmy firmę Jordan, kupiliśmy miękkie szczoteczki, małe, idealnego kształtu dla małych rączek, można znaleźć je w sklepach sieciowych Biedronka.


Zalecam wszystkim świadomym rodzicom o to, aby już od pierwszych tygodni życia maluszka dbali o zdrowie dziąseł, by przyszłe ząbki były zdrowe.
My wkrótce wybieramy się również na specjalistyczną wizytę u dentysty.


3 komentarze:

  1. Hitem jaki ja usłyszałam było to, żeby dziecku zębów nie myć, bo i tak wypadną. Przeraża mnie to, że jeszcze taka ciemnota w społeczeństwie panuje w tym temacie. Regularnie chodzimy do dentysty, Młoda moja ma 5 lat. Już zgubiła dwa mleczaki, trzeci się rusza. Nie wyobrażam sobie tego, żeby o ząbki nie dbać. Stomatolog powiedział, że gdyby wszyscy mieli takie zęby jak Młoda, to on nie miałby pracy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znamy tę pastę i mieliśmy też te szczoteczki:) Polecamy również!

    OdpowiedzUsuń
  3. Elmex to jedna z naszych ulubionych, a szczoteczkę córka ma elektryczną-lepiej jej domywa ząbki :) No, ale moja córka jest starsza :)

    OdpowiedzUsuń